Sims crash?
http://compsimgames.about.com/cs/thesims/a/sims_ts_crashes.htm
"The Sims" crashing has happened to every fan at one point. Sometimes the problem can be easily solved, other times it may require you to investigate. Most crashes are related to something you've recently done to your computer, whether it be adding new skins, installing a troublesome patch, or a new expansion pack.
Before panic sets in that you have to delete and reinstall everything, ask yourself a few questions. Crashes are usually (not always though) caused by things asked in the troubleshooting questions.
Troubleshooting Questions
Are your video drivers updated?
Does your computer meet system requirements?
Do you have enough free disk space?
Did you recently add new skins that may have caused conflicts?
Does your sound card support DirectX and has the latest upgrades?
Do you have any programs running in the background?
Did you recently put in objects without making sure there were no object ID conflicts?
Did you download objects for an expansion pack you don't own?
These are just some of the basic questions you should ask yourself every time. Other issues arise when you install a new expansion pack and patches. Usually the crashing can be solved by asking yourself the list of questions above. If you continue to have problems, post about your situation in the forum!
Sims 2
Klik hier voor oplossingen voor problemen met de sims 2
De Sims 2 Veelvoorkomende Technische Vragen
De Sims 2 Veelvoorkomende Technische Vragen
Controleer eerst of uw computer aan de minimale systeemvereisten voldoet. Deze vereisten vindt u hier.
Vraag: Mijn computer kan de CD niet vinden? Wat moet ik doen?
De virtual drive van brandprogramma's moet uitgezet worden. Het kan ook zijn dat u het brandprogramma moet deinstalleren. De Sims moet daarna wel op nieuw geinstalleerd worden zonder brandprogramma op de computer of de 'virtual drive' moet in een optie in het programma worden uitgezet.
Vraag: Direct x installeert niet goed.
Het kan zijn dat u teveel achtergrondprogramma's heeft draaien terwijl u het programma installeert. Direct x 9.0c staat op de CD. Indien deze niet wil installeren kunt Directx 9.0 ook downloaden van www.microsoft.com/directx.
Vraag: Mijn computer kan de CD niet vinden.
U heeft waarschijnlijk niet genoeg achtergrondprogramma's (zoals virusscanners) uitgezet.
Vraag: Ik zie een rood/ zwarte achtergrond. Hoe kan dit?
Dit komt vaak voor bij Intel / S3 graphics kaarten (32-64 mb). De beste oplossing is uw drivers updaten. Op de website van de producent van uw videokaart kunt u vaak de laatste drivers downloaden.
Vraag: Mijn serienummer werkt niet. Hoe kan dit?
Het is mogelijk dat het hier om een drukfout gaan. Neemt u hiervoor contact op met ons of de winkel waar u De Sims 2 heeft gekocht.
Ik heb Administrator rights nodig onder Windows XP/ 2000 om te het spel te installeren. Maar ik heb deze niet. Wat moet ik doen?
U moet een nieuw account aanmaken op Windows of een account onder 'gebruikersaccounts' in configuratiescherm op administrator zetten. Mocht dit niet lukken kijkt u dan in de helpfunctie van Windows hoe u dit kunt veranderen.
Bekende problemen
BEKENDE PROBLEMEN
------------------------------
Weinig harde-schijfruimte: als je geen ruimte meer hebt op je harde schijf terwijl je De Sims 2 aan het spelen bent, kan het spel geen nieuwe gegevens opslaan zoals opgeslagen spellen, video-opnamen en nieuwe buurten. Als je het spel probeert op te slaan met onvoldoende schijfruimte, zal het in sommige gevallen lijken alsof het spel wordt opgeslagen terwijl dat niet het geval is. Controleer of je minstens 500 MB vrije harde-schijfruimte hebt als je het spel gaat spelen.
Camera draaien met muiswieltje: als het je niet lukt om de camera te draaien met het muiswieltje, moet je ervoor zorgen dat de scrollfunctie van het muiswieltje bij de muisinstellingen staat ingesteld op automatisch scrollen.
Installeren/verwijderen: als je problemen ondervindt bij het installeren of verwijderen van het spel, raden we je aan eventuele virusscansoftware tijdelijk af te sluiten en het opnieuw te proberen.
Opgeslagen spellen verwijderen tijdens de deïnstallatie: als je ervoor kiest opgeslagen spellen te verwijderen als je het spel deïnstalleert, worden alleen de opgeslagen spellen van de huidige gebruiker verwijderd. Opgeslagen spellen van andere gebruikers blijven in de betreffende mappen staan onder C:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Mijn documenten\EA Games. De opgeslagen spellen zijn behoorlijk groot, je kunt er daarom voor kiezen om ze handmatig te verwijderen.
Locatie-instellingen: afhankelijk van je Windows-versie, zijn er twee of drie plekken waar je locatie-instellingen worden opgeslagen. Als deze instellingen niet consistent zijn met elkaar, kun je problemen ondervinden bij het opslaan van filmpjes en kan het zijn dat er extra mappen voor opgeslagen spellen worden aangemaakt onder Mijn documenten. Om het probleem te verhelpen, moet je ervoor zorgen dat al je locatie-instellingen overeenstemmen met elkaar. Bijvoorbeeld: als je De Sims 2 in het Thais speelt, moeten al je instellingen voor locatie en taal het Thais bevatten:
Windows 2000: dubbelklik op 'Landinstellingen' in het 'Configuratiescherm'. Kies je land bij 'Uw landinstelling (locatie)'. Klik vervolgens op 'Standaard instellen...' en kies de betreffende locatie. Deze twee instellingen moeten overeenkomen.
Windows XP: dubbelklik op 'Landinstellingen' in het 'Configuratiescherm'. Kies je taal bij 'Standaarden en notaties', en selecteer vervolgens je locatie in het uitklapmenu onder 'Locatie'. Klik op 'Toepassen' en ga vervolgens naar de tab 'Geavanceerd'. Kies de juiste taal in het uitklapmenu onder 'Taal voor programma's die niet Unicode-compatibel zijn' en plaats een vinkje in het vakje onder 'Standaardinstellingen voor gebruikersaccount'. Klik vervolgens op OK. Start je computer opnieuw op om het proces te voltooien.